وزیر علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد:

انتخاب رشته دانشجویان در دانشگاه‌های محل زندگی خود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکید بر این است که دانشجویان در هنگام انتخاب رشته، دانشگاه‌های محل زندگی یا شهرهای نزدیک محل زندگی خود را انتخاب کنند تا زمان کمتری برای رفت و آمد صرف کرده و فرصت بیشتری برای تحصیل داشته باشند.

به گزارش پرسون؛ منصور غلامی روز یکشنبه در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نقل و انتقالات دانشجویان شیوه نامه های خود را دارد اما توصیه می کنم دانشجویان تا آنجا که می توانند در شهر محل سکونت خود انتخاب رشته کنند.

وی افزود: برخی علاقه دارند در دانشگاه های بزرگ تحصیل کنند؛ اصراری نیست اما در همه استان ها دانشگاه های بزرگی داریم که اگر داوطلبان روزمه و رتبه علمی دانشگاه ها را بررسی کنند، متوجه می شوند می توانند تحصیلات با سطح بالایی در این دانشگاه ها داشته باشند.

وزیر علوم اظهار داشت: دانشگاه ها در حوزه نقل و انتقالات مساعدت می کنند و پیش از این نیز بخشنامه نقل و انتقال به دانشگاه ها ارائه شده است.

داوطلبان کنکور در قالب تور مجازی با رشته‌های دانشگاهی آشنا می‌شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها در حال تنظیم برنامه هایی هستند که داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری در قالب تور مجازی با رشته ها آشنا شوند و دانشجویانی که در دانشگاه قبول می شوند قبل از اینکه به دانشگاه وارد شوند از طریق مجازی با دانشگاه ها آشنایی بیشتری پیدا کنند.

غلامی افزود: نتیجه پذیرش دانشجویان تازه ورود تا پایان مهر ماه اعلام می شود. طبیعی است پس از اعلام نتایج در طول سه روز دانشجویان ثبت نام کنند و آموزش آنها آغاز شود.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم شاهد حضور دانشجویان تازه ورود در دانشگاه ها باشیم. دانشگاه ها در حال تنظیم برنامه هایی هستند که داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری در قالب تور مجازی با رشته ها آشنا شوند و دانشجویانی که در دانشگاه قبول می شوند قبل از اینکه به دانشگاه وارد شوند از طریق مجازی با دانشگاه ها آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: واحدهای عملی در طول ترم با گروه بندی دانشجویان در طول ترم و در حد توان دانشگاه ها در محیط دانشگاه ارایه می شود و بخش دیگری از دروس عملی به صورت مجازی به دانشجویان ارائه خواهد شد.

غلامی ادامه داد: در زمان بروز محدودیت ها و مشکلات است که ابتکارها و نوآوری ها نمایان می شوند و امیدواریم نیم سال پیش رو نسبت به نیم سال تحصیلی گذشته موفق تر باشد.

ارائه اینترنت ارزان قیمت به دانشجویان

وی افزود: در خصوص اینترنت با وزیر ارتباطات مذاکره هایی انجام شد و خواست ما اینترنت رایگان بود که مقرر شد اینترنت به صورت ارزان قیمت در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

وزیر علوم در خصوص تمهیدات لازم برای اسکان دانشجویان در خوابگاه ها اظهار داشت: مبنای ما آموزش مجازی است. برای اسکان دانشجویان نیاز به اجازه بخش بهداشت و درمان داریم. بنابراین اگر پروتکل های بهداشتی اجازه دهد و فضای های موجود نیز آماده سازی شود، در قالب حفظ سلامت دانشجویان به افرادی که نیز است خدمات خوابگاهی می دهیم.

غلامی گفت: اولویت ها را دانشگاه ها تعیین می کنند؛ به عنوان مثال دانشجویان ارشد و دکتری برای ارائه تحقیقات و پژوهش های خود در اولویت سکونت در خوابگاه ها هستند و تاکید بر این است که دانشجویان تازه ورود مدت کوتاهی در دانشگاه ها باشند و برای اسکان آنها فضای لازم فراهم شود.

195514