تپه «معصوم‌زاده» بجنورد کاوش باستان شناختی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از آغاز مطالعات فراگیر باستان‌شناختی در تپه معصوم‌زاده بجنورد بااعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به‌ گزارش پرسون؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: انجام مطالعات فراگیر باستان‌شناختی در اولویت اول و شرط لازم برای ارائه برنامه‌های آمایشی و حفاظتی است که این مهم در محوطه معصوم‌زاده بجنورد هم‌زمان با شهریورماه جاری آغاز شده است.

حبیب یزدان‌پناه اظهار کرد: این مطالعات باستان‌شناختی با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و با سرپرستی دکتر زهرا لرزاده و با رویکرد توجه به منظر تاریخی شهر بجنورد انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: امیدواریم با افزایش همکاری دستگاه‌ها و نهادهایی ازجمله شهرداری در راستای ساماندهی محوطه، هم‌زمان با مطالعات باستان‌شناختی این محوطه مهم بجنورد که بخشی از سند هویت شهر را در خود جای داده است، عملیات پاک‌سازی و مرحله مقدماتی ساماندهی انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم پژوهش‌های بلندمدت، توان بالقوه‌ای که حیات پایدار این شهر را تضمین می‌کند، شناسایی کنیم و برای حفظ اصالت و ارزش‌های اقتصادی، تاریخی و فرهنگی مردم به‌کار گیریم.

تپه معصوم‌زاده بجنورد با شماره ۷۰۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

195324