چهارگانه «منیژه آرمین» در ایستگاه آخر

منیژه آرمین از تألیف جلد پایانی چهارگانه خود به نام «کسوف» خبرداد و گفت: تلاش می‌کنم نگارش جلد پایانی این چهارگانه را تا آخر سال به پایان رسانده و به ناشر تحویل دهم.

به گزارش پرسون؛ منیژه آرمین از نویسندگان کشورمان درباره اثر جدید خود اظهار داشت: مشغول نوشتن جلد پایانی چهارگانه‌ام با نام «کسوف» هستم که چهارمین جلد از مجموعه رمان‌های من با محوریت تاریخ معاصر ایران است. سه عنوان قبلی «شب و قلندر»، «شباویز» و «شانزده سال» نام داشتند که با کسوف تمام می‌شوند.

آرمین با تأکید بر اینکه پس زمینه این آثار تاریخ معاصر ایران است اما این اثر رمان شمرده می‌شود، توضیح داد: «شب و قلندر» از اوایل قاجاریه تا دوران مشروطیت، «شباویز» از مشروطیت است تا سال ۱۳۰۴ که سال روی کار آمدن رضاشاه است، پس زمینه «شانزده سال» دوران رضاشاهی است و در نهایت «کسوف» هم پس‌زمینه‌اش رخدادهای ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۲ است.

آرمین ادامه داد: همانطور که گفتم این آثار رمان با پس‌زمینه تاریخی هستند و تاریخ در این کتاب‌ها اهمیت بسیاری دارد چرا که تاریخ باید بهانه‌ای برای کشف انسان باشد.

وی با بیان اینکه اغلب در داستان‌ها و رمان‌هایم رویدادهای اجتماعی را مطرح می‌‌کنم، ابراز داشت: قصدم از نگارش این رمان‌ها شناختن و شناساندن هویت است.

نویسنده کتاب «روزی که عمه خورشید مرد» در پایان گفت: تا به امروز نیمی از تألیف «کسوف» انجام شده و قصد دارم تا پایان سال به ناشر تحویل دهم.

195240