با حضور وزیر نیرو در کرمان افتتاح شد؛

با حضور وزیر نیرو سد قَدرونی راور افتتاح و آبگیری شد

سد قَدرونی راور امروز با حضور وزیر نیرو افتتاح وآبگیری آن اغاز شد.

به گزارش پرسون؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح همزمان 7 طرح صنعت آب و برق استان کرمان گفت:چشم امید ما به سفر‌های استانی است تا با افتتاح طرح‌ها مشکلات مردم حل شود و ما نیز انگیزه بیشتری بگیریم.


وزیر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مکرر اشاره کردند که قدر خدمت کردن به مردم را بدانید گفت: ما در شرایط تحریم هستیم و امروز صدمین طرح از 200 طرح ساخت و ساز وزارت نیرو در استان کرمان افتتاح شده است.


اردکانیان با اشاره به اینکه تاکنون 22 هزار و 800 میلیارد تومان در طرح‌های ساخت و سدسازی هزینه شده است گفت: سد قدرونی ششمین سدی است که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و در کنترل سیلاب‌ها نقش مهمی دارد.


وی با بیان اینکه با احداث این سد آب باکیفیت برای شهر راور نیز تامین می‌شود افزود: در مجموع بیش از 500 میلیارد تومان طرح صنعت آب و برق امروز در استان کرمان افتتاح می‌شود.


وزیر نیرو با اشاره به اینکه برطرف شدن مشکل آب شرب روستایی استان کرمان در دستور کار قرار می‌گیرد گفت:از ابتدای سال جاری حدود 300 هزار نفر از روستائیان کشوراز شبکه آب سالم برخوردار شده اند و در حال حاضر جمعیت روستائیان کشور که در سال‌های اخیر از آب شرب سالم بهره‌مند شده اند بالغ بر هشت میلیون نفر است.

195183