منصور کبگانیان خبر داد:

ارائه پیش نویس سند علم و فناوری کوانتوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از ارائه پیش‌نویس سند علم و فناوری کوانتوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش پرسون، منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در حاشیه یکصد و سی و پنجمین جلسه ستاد شورای راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در این جلسه ارائه گزارشی از علم و فناوری کوانتوم و خروج نخبگان از کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در این جلسه علاوه بر بررسی کاربردهای کوانتوام، ضرورت بررسی این موضوع مطرح شد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: پیش نویس سند ملی برای توسعه این علم و فناوری توسط دستگاه‌های مختلف به منصور کبگانیان ارائه شد که به طور رسمی در دستور کار قرار می گیرد. البته این سند هنوز تبدیل به سند رسمی ملی نشده لذا پیشنهاد شد سند توسعه فناوری‌های کوانتوام در دستور کار قرار گیرد.

کبگانیان محور اصلی این جلسه را خروج نخبگان از کشور اعلام کرد و گفت: در این جلسه آماری در زمینه خروج نخبگان ارائه شد زیرا از سوی برخی رسانه‌ها آمارهای متناقضی در این زمینه منتشر شد.

کبگانیان خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع باقی مانده در این زمینه رصد میزان اجرایی سازی پیشرفت راهبردی امور نخبگانی است که این موضوع در جلسات آتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه می شود.

194908