صفحه اصلی استان‌ها

سرویس اخبار استانها به تمام رویدادها در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و ورزشی و... در 31 استان کشور با نگاهی دقیق می پردازد.

مهمترین اخبار

زمین‌لرزه ۴.۲ ریشتری با مرکزیت شهرستان خوی در آذربایجان‌غربی روی داد که در تبریز و تعدادی دیگر از شهرستان های آذربایجان‌شرقی احساس شد.

اگر ۲ معدن طلای زرشوران و آقدره سرجمع حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشند سالانه بایستی ۲۰۰میلیارد تومان به شهرداری تکاب بابت یک درصد آلایندگی پرداخت شود.

ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو با توجه به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور در برخی استان‌ها مبنی بر پیش‌ بینی وقوع بارش‌های قابل توجه از روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳، اطلاعیه‌ای‌ را صادر کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تأثیر مثبت سیاه چادرهای عشایری در ورودی شهرهای استان برای فروش و عرضه محصولات صنایع دستی، کاهش تصادفات و جذب مسافران نوروزی، بیان کرد: زمینه استقرار دائمی سیاه چادرهای عشایری در ۲۳ نقطه سطح استان فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با حضور تولیدکنندگان این محصول با ارزش و محصولات صنایع دستی در کوهسرخ برگزار شد.

دیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین با اشاره به اینکه شهر تاریخی بلقیس اسفراین دومین بنای خشتی و گلی ایران محسوب می‌شود، از ریزش بخشی از دیوار مرمت شده این بنای تاریخی خبر داد.

یک پژوهشگر حوزه جمعیت گفت: علاوه بر بسته‌های تشویقی برای فرزندآوری باید موانع ساختاری در این حوزه برطرف شود تا روند افزایش جمعیت به جای تحقق در یک مقطع خاص، روند ادامه‌داری باشد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از حضور هنرمندان سفال و سرامیک استان سمنان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور، ایران اکسپو در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو با توجه به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور در برخی استان‌ها مبنی بر پیش‌ بینی وقوع بارش‌های قابل توجه از روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳، اطلاعیه‌ای‌ را صادر کرد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان:

کرمان از جمله استان‌هایی است که بیشترین تنوع را در صنایع‌دستی دارد

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: استان کرمان یکی از استان‌هایی است که دارای بیشترین تنوع در رشته‌های صنایع‌دستی در کشور ایران است.

در پس سرقت کابل برق کشاورزان و عدم پاسخگویی اداره برق کنگاور:

کشاورزان کنگاوری در نامه به استاندار کرمانشاه چه نوشتند؟

در پی حجم بالای سرقت کابل برق کشاورزان کنگاوری، جمعی از کشاورزان به دلیل عدم پاسخگویی اداره برق شهرستان، در نامه ای به استاندار کرمانشاه از وی استمداد یاری کردند.

دیدار سربازرس استان گیلان با سیاهکارزاده:

گسترش همکاری با استقرار هیأت بازرسی در سازمان منطقه آزاد انزلی

سجاد ده ده جانی، مدیرکل بازرسی استان گیلان با محمد سجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار کرده و در خصوص راهکارهای توسعه همکاری ها و هم افزایی میان نهادی به تبادل نظر پرداختند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به این که سه مسیر گردشگری در بافت تاریخی یزد پیش‌بینی شده است، گفت: ۷۰ راهنمای گردشگری آموزش دیده، آماده تشریح اماکن تاریخی و گردشگری به مسافران نوروزی هستند.